Тест
Чи розбираєшся ти в політичних технологіях?
Чи знаєш ти, у чому різниця між пропагандою та PR, навіщо створюються ботоферми та що спільного між політологом та політтехнологом? Давай перевіримо!
Вперед!
Що таке політичні технології?
Ні! Це визначення політичної пропаганди.
Так, це визначення політичних технологій.
Не вірно. Це маніпуляція масовою свідомістю.
Далі
Перевірити
Результат
Компанія, яка масово створює несправжніх користувачів соцмереж і від їхнього імені пише тисячі коментарів – це:
Не правильно. Прес-служба – це відділ апарату глави держави або уряду, партії, з'їзду, змагань і т. ін., що займається збором та обробкою інформації і взаємодією зі ЗМІ
Так, це правильна відповідь
Ні. Комерційний відділ відповідає за розміщення реклами.
Далі
Перевірити
Результат
Навіщо створюються фейкові акаунти та ботоферми?
Супер! Ти обрав(ла) правильну відповідь.
Ще й як було! Наприклад, у вересні 2019 року Facebook видалив акаунти сайтів Znaj.ua и Politeka за звинуваченням у використанні фейкових сторінок з метою маніпуляції суспільною думкою.
Не зовсім. Цю ціль теж переслідують люди, які створюють фейкові акаунти чи ботоферми, але основною їхньою метою є маніпулювання суспільною думкою та дестабілізації суспільно-політичної ситуації в країні.
Далі
Перевірити
Результат
Яка різниця між політологом та політтехнологом?
Ну що ж ти так? Політолог – це фахівець, який вивчає політику як особливу область життя людей, пов'язану з владними відносинами, і аналізує події політичного життя, підвищує політичну грамотність правлячої еліти та звичайних людей. Політтехнолог – це спеціаліст в галузі практичного застосування політичних технологій
Ні, не правильно. Політолог – це фахівець, який вивчає політику як особливу область життя людей, пов'язану з владними відносинами, і аналізує події політичного життя, підвищує політичну грамотність правлячої еліти та звичайних людей. А політтехнолог дійсно займається політичними технологіями.
Абсолютно вірно!
Далі
Перевірити
Результат
Розповсюдження чи «проштовхування» певних ідей переважно політичного характеру – це:
Ні. PR - це технологія або комплекс заходів, спрямований на формування або підтримку певної репутації та громадської думки щодо конкретної компанії, організації або приватної особи, політика.
Правильно, це пропаганда.
Ні. Джинса – це замовні матеріали у ЗМІ, не марковані як реклама.
Далі
Перевірити
Результат
Яка відповідальність встановлена за прийняття неправомірної вигоди (підкуп з боку політичної партії чи окремого політика):
Не вірно. У 2014 році було підписано закон "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян". Згідно із законом, прийняття пропозиції, обіцянки або одержання виборцем для себе чи третьої особи неправомірної вигоди за вчинення чи невчинення будь-яких дій, пов'язаних з реалізацією свого виборчого права, караються штрафом від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до 2-х років, або обмеженням волі на той самий строк.
Ні. Згідно із українським законодавством, прийняття пропозиції, обіцянки або одержання виборцем для себе чи третьої особи неправомірної вигоди за вчинення чи невчинення будь-яких дій, пов'язаних з реалізацією свого виборчого права, караються штрафом від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до 2-х років, або обмеженням волі на той самий строк.
Вірно. Закон "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян" було підписано ще у 2014 році.
Далі
Перевірити
Результат
«Хустинка» - це:
Ні. «Хустинкою» називають брудну виборчу технологію, коли підкуплений член виборчої дільниці чіпляє собі хустинку або якийсь інший значок. В кінці виборчого дня до дільниці заходять учасники фальсифікації з будь-якими паспортами, розписуються за того, хто не прийшов на вибори, й отримують від «міченого» члена комісії бюлетені.
Вірно. Підкуплений член виборчої дільниці чіпляє собі хустинку або якийсь інший значок. В кінці виборчого дня до дільниці заходять учасники фальсифікації з будь-якими паспортами, розписуються за того, хто не прийшов на вибори, й отримують від «міченого» члена комісії бюлетені.
Звісно ні. День української хустки не має стосунку до виборчих технологій. «Хустинка» - це коли підкуплений член виборчої дільниці чіпляє собі хустинку або якийсь інший значок. В кінці виборчого дня до дільниці заходять учасники фальсифікації з будь-якими паспортами, розписуються за того, хто не прийшов на вибори, й отримують від «міченого» члена комісії бюлетені.
Далі
Перевірити
Результат
Чи впливає колір політичної реклами на свідомість виборця?
А от і ні. За даними дослідження доктора економічних наук, автора книги «Психологія
реклами» Рудольфа Мокшанцева, кольори політичної реклами мають вагомий вплив на вибір. Найбільше привертає увагу споживачів синьо-фіолетовий колір (100%), далі йдуть темно-синій (90%), бірюзовий (85%), інтенсивно-лимонний (60%), чорний (47%), жовтий (22%), блакитний (17,5%), коричневий (9,5%), рубіновий (7,5%).
Ще й як суттєвий! Візуальну політичну рекламу створюють фахівці, які працюють над іміджем кандидата. Вони свідомо вибирають кольори, слогани і пози, в яких фотографують політика. За даними дослідження доктора економічних наук, автора книги «Психологія реклами» Рудольфа Мокшанцева, кольори політичної реклами мають вагомий вплив на вибір. Найбільше привертає увагу споживачів синьо-фіолетовий колір (100%), далі йдуть темно-синій (90%), бірюзовий (85%), інтенсивно-лимонний (60%), чорний (47%), жовтий (22%), блакитний (17,5%), коричневий (9,5%), рубіновий (7,5%).
Молодець! За даними дослідження доктора економічних наук, автора книги «Психологія реклами» Рудольфа Мокшанцева, кольори політичної реклами мають вагомий вплив на вибір. Найбільше привертає увагу споживачів синьо-фіолетовий колір (100%), далі йдуть темно-синій (90%), бірюзовий (85%), інтенсивно-лимонний (60%), чорний (47%), жовтий (22%), блакитний (17,5%), коричневий (9,5%), рубіновий (7,5%).
Далі
Перевірити
Результат
Оприлюднення негативної інформації, коли при цьому оприлюднені дані правдиві – це:
Ні, не вірно. Чорний піар – це публікація завідомо неправдивої та негативної інформації про об'єкт.
Саме так!
Ні. Особливість вірусного піару в тому, що він поширюється сам по собі через спілкування між людьми. Головне придумати цікаву тему, яку обговорюватимуть.
Далі
Перевірити
Результат
Як ти вважаєш, якою була головна особливість президентської виборчої кампанії-2019?
Не вірно. Випадки проведення агітації в заборонених місцях теж були зафіксовані, але головною особливістю президентської виборчої кампанії-2019 стало активне поширення чорного піару проти кандидатів у президенти в соцмережах.
Ні. Випадки маніпуляції з рейтингами теж фіксувалися, але головною особливістю президентської виборчої кампанії-2019 стало активне поширення чорного піару проти кандидатів у президенти в соцмережах.
Вірно. Про це йдеться у звіті Комітету виборців України за результатами довгострокового спостереження за підготовкою до чергових виборів президента України.
Далі
Перевірити
Результат
Упс... Ти знахідка для будь-якого маніпулятора
На жаль, ти геть не орієнтуєшся в інформаційному просторі. Потрібно терміново щось з цим робити! Читай книжки, займайся своєю політичною освітою, розвивай критичне мислення і все у тебе вийде!
Пройти знову
Трошки не в темі
Тобі варто підтягнути свої знання щодо політичних технологій, аби не постійно не попадатися на вудку маніпуляторів. Трохи наполегливості і все вийде!
Пройти знову
Непогано!
Ти на вірному шляху, але не втрачай пильності. Не забувай аналізувати всю інформацію, яку отримуєш зі ЗМІ та соцмереж, уважно стався до заяв політиків, займайся своєю політичною освітою. Ще трошки - і ти зможеш позмагатися у знаннях з будь-яким політичним експертом.
Пройти знову
Вищий клас!
Ти справжній політичний експерт! Тебе не так легко ввести в оману чи зманіпулювати твоєю думкою. Ти почуваєш себе в політичному інформаційному полі, як риба в воді. Так тримати!
Пройти знову
Made on
Tilda